Gyerekek a városban – Felkészülten, magabiztosan, egyedül is!
Előbb-utóbb minden gyerek elindul a városban egyedül, vagy a barátaival fedezi fel a világot. Szülőként természetes, hogy aggódunk: vajon elég felkészültek-e a váratlan helyzetekre? Hogyan biztosíthatjuk, hogy biztonságban legyenek akkor is, amikor nem vagyunk mellettük?
A biztonság három kulcskérdése:
Ezeket a kérdéseket megvitatjuk a szülőkkel, pedagógusokkal és a gyerekekkel is. A való életből vett helyzeteket mutatunk be, amelyeket a szituációs játékok során a gyerekek maguk is kipróbálnak.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyerekek gyakran bizonytalanok a váratlan helyzetekben, és a folyamatos mobilhasználat miatt kevésbé figyelnek a környezetükre. Olyan gyakorlati módszert dolgoztunk ki, amely még önvédelmi képzettség nélkül is segít elkerülni a veszélyes helyzeteket és szükség esetén biztonságos megoldást kínál a gyerekek számára.
A legjobb védelem a tudatos jelenlét és a megelőzés
A való életben a legjobb védelem a megelőzés és a tudatos jelenlét. Ezt tanítjuk meg a gyerekeknek egy könnyen tanulható módszer segítségével. A 3 x 45 perces interaktív iskolai foglalkozás során a gyerekek megtanulják:
A foglalkozások során a gyerekek nemcsak elméleti tudást szereznek, hanem helyzetszimulációs játékok segítségével azonnal ki is próbálják és begyakorolják a tanultakat.
A célunk, hogy a szülők jobban megbízzanak a gyerek önállóságában, ők pedig magabiztosan és biztonságban közlekedhessenek a városban – egyedül is.

Előadó: Balázs György az Életrevalók Program alapítója,
önvédelmi oktató és biztonságtechnikai szakértő, jelenleg iskolások és pedagógusok számára tart mentális
és gyakorlati felkészítést az iskolán belüli erőszak kezelésére.
„Három diákom egy este sötétedés után felnőtt kíséret nélkül rollerezett a Római-parton, majd betértek egy kis utcába, hogy egy kicsit telefonozzanak. Kis idő elteltével egy furgon hajtott be az utcába, és két férfi szállt ki belőle. Az egyik kinyitotta a furgon ajtaját, majd lassan elindultak a gyerekek felé.
A gyerekek felismerték a helyzet veszélyességét – a „Jeff Cooper-skála” narancssárga jelzését és az előzetesen tanultakat alkalmazva – és azonnal reagáltak: felpattantak a rollerekre és gyorsan elhagyták a helyszínt. Az utca végén visszanézve azt látták, hogy a két férfi visszazárja a furgon ajtaját, majd továbbhajt.”
M. Beáta – pedagógus (AKG)
„Sokat változott a világ az elmúlt évtizedekben és az iskolai oktatásnak követnie kellene a trendeket, a megváltozott életünket.
Ez a tudás rendkívüli fontosságú, mert alapvető ismeretet biztosít a gyerekeknek az utcai telefonhasználattal és a biztonsággal kapcsolatban. Fontos, hogy egyáltalán gondolkodjanak, tudjanak róla.
Szülőként vettem részt egy önvédelmi előadáson és ezt a témát tartottam a legfontosabbnak, hogy átadjam a gyerekeimnek. Többször beszélgettünk róla és helyzeteket gyakoroltunk. Megértették, hogy mennyire védtelenek lehetnek egy-egy helyzetben, amikor ébernek kellene lenniük.
Ezt a képzést minden iskolába szükséges lenne bevinni és egy-egy osztályfőnöki- vagy testnevelés óra keretein belül megtartani. „
K. Kata – szülő
„A program elvégzése után észrevettem, hogy 14 éves lányom egyre ritkábban veszi elő a telefonját útközben – legalábbis, amikor együtt vagyunk. Legutóbb arra lettem figyelmes, hogy ő figyelmeztetett a „narancssárga színre”, amikor egy hangoskodó, kellemetlen külsejű csoport közeledett felénk. Ő maga javasolta, hogy inkább kerüljük ki őket. Megnyugtató számomra ez a változás, hiszen sokkal nagyobb biztonságban érzem őt, amikor egyedül vagy a barátnőivel elindul a városba.”
F. Zsófia – szülő
A program és a képzés helyszíne: az adott iskolában
A program tematikája: interaktív foglalkozás
Időtartam: 3 x 45 perc
A képzés díja: 75.000 Ft/ osztály
Érdekel a program regisztrálok:
©Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek, szövegrészletek, fotók, ábrák, grafikák és A TREVA – ÉLETREVALÓK PROGRAMJA szerzői joggal védett, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által kiadott 010703 nyilvántartási szám alatt bejegyezve.
Készítette: Weblapkuckó
