thumbnail_IMG_4492

Speciális megelőző és erőszakmentes önvédelmi képzés gyógypedagógusok számára

Az autizmus spektrumzavar (ASD) kihat a szociális kölcsönhatásra és a kommunikációra, valamint a viselkedés széles körére is, így indulatkezelési és heteroagresszív viselkedési problémák gyakran felléphetnek az autizmussal élő gyermekek esetében, amely rengeteg türelmet igényel a mind a gyógypedagógusok, a terepauták, az asszisztensek, mind pedig a szülők részéről, ezért kiemelten fontos feladatunk az ő támogatásuk.

Gyógypedagógusokkal és szakemberekkel együttműködve, a fenti problémakör kezelésére és a gyakorlatban előforduló helyzetek megoldására kidolgoztunk egy tematikus, erőszakmentes önvédelmi rendszert, amely elsősorban a megelőzésre és a sérülések elkerülésére helyezi a fókuszt:

  • Nem-kívánatos fizikai kontaktusok (ütés, rúgás, fejelés, csípés, hajhúzás, stb.) megelőzése és elhárítása
  • A gyermekek számára komfortos elkísérés
  • Harmadik fél védelme

A TREVA erőszakmentes önvédelmi és megelőző módszereinek elsajátítása

A helyszíni képzéseken az előforduló heteroagresszív helyzetek gyakorlása és azok alkalmazásszintű elsajátítása a cél, amelyet 1-1,5 órás foglalkozások keretin belül biztosítunk a résztvevők számára.

A megelőző és erőszakmentes rendszer alkalmazásával nem csupán a gyógypedagógusok és asszisztensek, hanem idővel a szülők is elsajátíthatják azokat a módszereket, amelyek segítségével biztonságosabbá és szeretetteljesebbé válhatnak az eddigi nehéz helyezetek kezelési gyakorlatai.



Előadó: Balázs György az Életrevalók Program alapítója,
évtizedek óta foglalkozik harcművészetekkel,
jelenleg iskolások és pedagógusok számára tart mentális és gyakorlati felkészítést az iskolán belüli erőszak kezelésére.

A Gennaro Verolino Óvoda és Készségfejlesztő Iskola pedagógusai gyakorolják a TREVA erőszakmentes önvédelmi és megelőző technikáit. 

A képzésről írták:

"A Gennaro Iskola 2023. tavasza óta áll kapcsolatban a TREVA képviselőjével. Tanulóink magas támogatási igényűek, akik gyakran nem pontosan értik a külvilágot, a körülöttük lévő eseményeket – amire gyakran nem megfelelő reakcióval válaszolnak, sokszor ezzel fájdalmat okozva környezetüknek. Csapatunk dolga, hogy segítse tanulóinkat a világ megértésében. Az elméleti szakmai munkát, Balázs György és társai olyan gyakorlati tanácsokkal, kézzel fogható ötletekkel egészítik ki, amelyek nagy mértékben megsegítik a szülők és a kollégák munkáját. Tavasszal megkezdtük a program kidolgozását, ami azóta is zajlik, közös együtt gondolkodással. A legjobb benne az, hogy a felmerülő nehézségekre minden esetben megoldásokat kapunk, és mindezt erőszakmentesen és fájdalommentesen! Az előkészületeket követően, a 2023/2024-es tanév első felében irányításukkal megkezdődött a szakmai team megismertetése a programmal, és megindult a gyakorlati felkészítés is. A képzés másnapján kicsit bizonytalanul, bátortalanul elkezdték kollégáink kipróbálni a tanult fogásokat. Mindannyian megdöbbentünk az elért eredményektől. Azt éreztük, hogy folyamatos kapcsolattartásra és gyakorlásra van szükségünk, amit Gyuri azóta is biztosít számunkra havi rendszerességgel. Sikereink hatására a második félévtől a szülőket is bevontuk a programmal való ismerkedésbe. Ennek megvalósítása zajlik jelenleg. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a közös munka nem csak új tudást ad a nevelőtestület érintett tagjainak, hanem komoly csapatépítő hatása van."
vélemény ikon
Osztián Doris, intézményvezető
Gennaro Verolino

Érdekel és regisztrálok a programra:

    ©Minden jog fenntartva. Az oldalon található szövegek, szövegrészletek, fotók, ábrák, grafikák és A TREVA – ÉLETREVALÓK PROGRAMJA szerzői joggal védett, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által kiadott 010703 nyilvántartási szám alatt bejegyezve.
    Készítette: Weblapkuckó